Ενδιαφέροντα Άρθρα - Δημοσιεύσεις - Αναλύσεις

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2138 από KERBEROS
ΠΡΑΣΙΝΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ-ΤΟ ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΟ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΥΣΙΜΟ-ΣΤΙΣ ΣΥΚΙΕΣ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΗΓΑΝΕΛΑΙΟ ΚΑΙ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ ΓΙΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ


Το τηγανέλαιο μπορεί να θερμάνει ένα… σχολείο. Στις Συκιές με πρόγραμμα του δήμου οι μαθητές ανταλλάσσουν το τηγανέλαιο που συγκεντρώνουν από τα σπίτια τους με…πετρέλαιο.
Μαθητές του δήμου Νεάπολης-Συκεών Θεσσαλονίκης θα παραδώσουν 150 δοχεία με τηγανέλαιο, συνολικής ποσότητας 750 λίτρων, στο ΤΕΙ Κοζάνης και θα πάρουν ίση ποσότητα πετρελαίου για να θερμανθεί ένα σχολείο, ενώ τους επόμενους μήνες θα κινείται στους δρόμους το πρώτο απορριμματοφόρο του δήμου Θεσσαλονίκης.....
το οποίο θα καταναλώνει βιοκαύσιμο από... τηγανέλαιο.
Χθες, άλλο ένα σχολείο του δήμου, το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Παύλου, εντάχθηκε στο σχετικό πρόγραμμα και 37 μαθητές πήραν πεντάλιτρα πλαστικά δοχεία για να συγκεντρώσουν το τηγανέλαιο από τα σπίτια τους και να το παραδώσουν στις υπηρεσίες του δήμου.
«Κύριε εγώ θέλω πολύ να πάρω δοχείο, αλλά στο σπίτι μου δεν τηγανίζουμε τίποτε, όλα τα τρώμε ψητά. Η μαμά μου δεν τηγανίζει γιατί είναι ανθυγιεινό το τηγανητό φαγητό», είπε με αφοπλιστική ειλικρίνεια ένα 8χρονο κοριτσάκι, το οποίο ωστόσο «δεσμεύτηκε» να πείσει τη γιαγιά της και σύντομα να πάρει ένα δοχείο για λογαριασμό της.
«Ήταν συγκινητική η ανταπόκριση των παιδιών. Γνώριζαν το πόσο σημαντικό είναι να μαζεύουν το λάδι από το τηγάνισμα και να το παραδίδουν στο δήμο για να ανακυκλώνεται και να αποδίδει ένα πολύ χρήσιμο καύσιμο, το πετρέλαιο», λέει ο αντιδήμαρχος Νεάπολης-Συκεών, Ντίνος Ζωγόγιαννης.
Κάθε φορά που το πλαστικό δοχείο θα γεμίζει οι μαθητές θα το φέρνουν στο σχολείο και όταν συγκεντρωθούν όλα, θα τα παραλάβει υπηρεσία του δήμου και θα παραδώσει στο σχολείο ίση ποσότητα πετρελαίου για τη θέρμανσή του.
Την Παρασκευή μαθητές από σχολεία του δήμου θα επισκεφτούν το ΤΕΙ Κοζάνης, όπου θα παραδώσουν στο ειδικό εργαστήριο δυναμικής, με το οποίο συνεργάζεται ο δήμος, 150 δοχεία με τηγανέλαια, συνολικής ποσότητας 750 λίτρων. Ο πρόεδρος του Ιδρύματος, Γιώργος Χαραλαμπίδης και ο καθηγητής Μηχανολογίας και Μηχανικής, Γιάννης Κάρμαλης, θα εξηγήσουν στα παιδιά τη διαδικασία επεξεργασίας των μαγειρικών ελαίων και παραγωγής πετρελαίου.
Φεύγοντας τα παιδιά θα πάρουν μαζί τους 750 λίτρα πετρελαίου, το οποίο και θα χρησιμεύσει για την θέρμανση ενός σχολείου.
Σημειώνεται ότι ο δήμος Συκεών (σήμερα Νεάπολης-Συκεών), ήταν από τους πρώτους πανελλαδικά που υλοποίησε εδώ και χρόνια το πρόγραμμα ανακύκλωσης και αξιοποίησης των μαγειρικών ελαίων, όπως επίσης και άλλες μορφές ανακύκλωσης (μπλε κάδους, κομποστοποίηση, ανακύκλωση ηλεκτρικών συσκευών, μπαταριών, κ.ά.)
Εν τω μεταξύ, την Άνοιξη του 2012 θα κάνει την εμφάνισή του στους δρόμους της Θεσσαλονίκης, απορριμματοφόρο του δήμου, το οποίο θα κινείται με βιοντίζελ από τηγανέλαιο. Η ιδέα παρουσιάστηκε από ερευνητές του Εθνικού Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ), σε ημερίδα με θέμα «Καινοτομία και Περιβάλλον: πρωτοποριακές εφαρμογές στην Ελλάδα».
Το απορριμματοφόρο αγοράστηκε τον Νοέμβριο του 2010 από το δήμο Θεσσαλονίκης και θα καίει βιοντίζελ δεύτερης γενιάς που παράγεται από το ΕΚΕΤΑ, στο πλαίσιο της πρώτης παγκοσμίως εφαρμογής καταλυτικής υδρογονοκατεργασίας σε 100% τηγανέλαιο από νοικοκυριά και επιχειρήσεις εστίασης. Συγκεκριμένα το τηγανέλαιο συλλέγεται από 23 εστιατόρια της Θεσσαλονίκης και σπίτια και στόχος είναι να παραχθούν 2 τόνοι βιοντίζελ.

via-egnatia.gr

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Οι ακόλουθοι χρήστες είπαν "Σε Ευχαριστώ": jose pelleto

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2142 από KERBEROS
ΒΙΟΝΤΗΖΕΛ

Πρόκειται για απλό στην παρασκευή του καύσιμο (υποκατάστατο του συμβατικού ντίζελ), βάση του οποίου είναι τα κάθε είδους φυτικά έλαια και ζωικά λίπη. Βιοντίζελ μπορεί να φτιάξει ο καθένας με απλούς τρόπους, ακόμη και στο σπίτι του (κόστος παραγωγής κάθε λίτρου βιοντίζελ κυμαίνεται κάτω από € 0.20.). Το πρόβλημα με τις μικρές οικιακές μονάδες δεν είναι η παρασκευή του, αλλά η επίτευξη των κατάλληλων προδιαγραφών για τη χρήση του σε αυτοκίνητα και άλλα μηχανήματα. Το καθαρό βιοντίζελ είναι καλύτερο σε ιδιότητες τριβής των μηχανικών μερών του αυτοκινήτου από το κοινό ντίζελ που χρησιμοποιούμε, αλλά και πιο ισχυρός διαλύτης, που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο πλαστικά μέρη του οχήματος. Το βιοντίζελ μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε ως αποκλειστικό καύσιμο σε ειδικούς, όμως, κινητήρες, είτε σε μείγμα με το συμβατικό ντίζελ στους ήδη υπάρχοντες κινητήρες.

Δύο σημαντικά περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα είναι:
•ο περιορισμός της εκπομπής ρύπων από τα οχήματα που το χρησιμοποιούν. Το βιοντίζελ είναι καθαρό, μη τοξικό καύσιμο, με αποτέλεσμα οι εκπομπές οξειδίων του θείου, μονοξειδίου του άνθρακα, άκαυστων υδρογονανθράκων και αιθάλης να είναι πολύ χαμηλές. Περιέχει, επίσης, αρκετό οξυγόνο με συνέπεια λιγώτερο ατελείς καύσεις και πολύ μικρότερη περιεκτικότητα των καυσαερίων σε ρύπους.
•είναι βιοαποικοδομήσιμο, απορροφάται, δηλαδή, από το περιβάλλον, αντί να το ρυπαίνει, όπως το συμβατικό ντίζελ.

Οι ευρωπαϊκοί στόχοι εξειδικεύθηκαν ήδη από το 2003 (οδηγία 2003/30/EC) και περιλάμβαναν για το προηγούμενο έτος (2010) τη χρήση βιοκαισίμων σε ποσοστό 5,75% στα καύσιμα κίνησης, την ανάμειξη, δηλαδή, του συμβατικού ντίζελ κίνησης με βιοκαύσιμα στο ποσοστό αυτό, ώστε να βελτιωθεί η καθαρότητά του. Για το 2020 προβλέπεται η αύξηση χρήσης του στο 10%. Στην Ελλάδα, ο στόχος του 5,75% αντιστοιχεί σε 150.000 τόνους ετησίως σε συνολική κατανάλωση 2,3 εκατομμυρίων τόνων πετρελαίου κίνησης.

Για την παραγωγή του χρησιμοποιήθηκε κυρίως έλαιο ελαιοκράμβης (βόρεια Ευρώπη), ηλιέλαιο (Γαλλία - Ιταλία) φοινικέλαιο (Μαλαισία) και σογιέλαιο (Αμερική).

Η παραγωγή βιοντίζελ έχει, όμως, και μια αρνητική συνέπεια, τον περιορισμό της παραγωγης τροφίμων, καθώς αντικαθίσταται διαρκώς περισσότερο η καλλιέργειά τους με την καλλιέργεια φυτών που χρησιμοποιούνται ως πρώτη ύλη στην παραγωγή βιοντίζελ.

Στην Ελλάδα κύριες πρώτες ύλης παραγωγής βιοντίζελ είναι το καπνέλαιο, το βαμβακέλαιο, το ηλιέλαιο, το σογιέλαιο, η αγριαγκινάρα, τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά έλαια και τα παραπροϊόντα των ελαιοτριβείων.

Η βιομηχανική παραγωγή του στηρίζεται στη μεστεροποίηση, την αντίδραση, δηλαδή, των τριγλυκεριδίων με κάποια αλκοόλη μικρού μοριακού βάρους. Τα τριγλυκερίδια αποτελούν το κύριο συστατικό (σε ποσοστό μέχρι και 98% κ.β.) των φυτικών ελαίων και ζωικών λιπών. Ως αλκοόλη χρησιμοποιείται, συνήθως, η μεθανόλη (χαμηλό κόστος, κατάλληλες χημικές ιδιότητες). Η αντίδραση υποβοηθείται με τη χρήση καταλυτών (οξέα και ένζυμα). Κατά την παραγωγή βιοντίζελ, παράγεται ως υποπροϊόν και γλυκερίνη, από την οποία με την κατάλληλη διαδικασία διαχωρίζεται το καθαρό βιοντίζελ.

Energy Applications

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2167 από KERBEROS
Λεβητοστάσια

Γενικά

Λεβητοστάσιο εγκατάστασης Κεντρικής Θέρμανσης, είναι ο χώρος του κτιρίου, στον οποίο είναι εγκατεστημένος ένας ή περισσότεροι λέβητες παρασκευής ζεστού νερού θερμοκρασίας μέχρι 110 βαθμούς Κελσίου, ή ατμού ή αέρα για θέρμανση χώρων ενός κτιρίου ή συγκροτήματος κτιρίων.

Στο χώρο του λεβητοστασίου τοποθετούνται οι λέβητες, οι καυστήρες, οι κυκλοφορητές, διατάξεις ασφαλείας και ακόμη ο ηλεκτρικός πίνακας (φωτισμού και κίνησης), τα στοιχεία αναχώρησης - διανομής - επιστροφής του ζεστού νερού (σωλήνες, βάνες κ.λ.π.), τα στοιχεία προσαγωγής των καυσίμων και το σύστημα απαγωγής των καυσαερίων. Πολλές φορές και κυρίως σε ατομικά μικρά λεβητοστάσια, τοποθετούνται και εναλλάκτες θερμότητας, θερμαντήρες νερού (μπόιλερ) ή και θερμοδοχεία για παραγωγή ζεστού νερού χρήσης.

Στο λεβητοστάσιο, πρέπει να λειτουργεί διάταξη αποχέτευσης - αποστράγγισης και εφ όσον είναι επιθυμητό και επιτρέπεται από τους κανονισμούς, τοποθετείται και δεξαμενή πετρελαίου.

Αγωγοί εγκαταστάσεων κυκλοφορίας αέρα (κλιματισμού, αερισμού), δεν πρέπει να διέρχονται από το λεβητοστάσιο, εκτός αν υπάρχει πρόβλεψη πλήρους απομόνωσής τους.

Στην οροφή του λεβητοστασίου, πρέπει να αποφεύγεται η τοποθέτηση αγωγών των δικτύων ύδρευσης και αποχέτευσης.

Θέση

Συνήθως, τα λεβητοστάσια τοποθετούνται στο υπόγειο των κτιρίων και η θέση τους εξαρτάται από την θέση της καπνοδόχου, τις δυνατότητες ανανέωσης του αέρα και της δυνατότητας κατάλληλης και οικονομικής διάταξης των σωληνώσεων διανομής - επιστροφής του ζεστού νερού στους θερμαινόμενους χώρους.

Σε ειδικές περιπτώσεις, το λεβητοστάσιο μπορεί να τοποθετηθεί στη στέγη ή στο δώμα.

Το μέγεθος του λεβητοστασίου, πρέπει να είναι τόσο ώστε να μπορεί εύκολα να συντηρηθεί ή να επισκευαστούν τυχόν μελλοντικές βλάβες μέσα σ αυτό.

Για λέβητα με ισχύ μέχρι 250.000 kcal/h, η απόσταση από τον καυστήρα μέχρι τον απέναντι τοίχο, πρέπει να είναι πάνω από 1,5 μέτρο. Για λέβητα πάνω από 250.000 kcal/h, η παραπάνω απόσταση πρέπει να είναι τουλάχιστον 2 μέτρα.

Η απόσταση της πίσω πλευράς του λέβητα (προς το μέρος της καμινάδας) από τον τοίχο, για λέβητες μέχρι 250.000 kcal/h πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,75μ και για λέβητες πάνω από 250.000 kcal/h το λιγότερο 1 μέτρο.

Η μικρότερη απόσταση των πλάγιων πλευρών του λέβητα από τον τοίχο, όπως και η μεταξύ δύο λεβήτων στη σειρά απόσταση, πρέπει να είναι τουλάχιστον 0,6μ.

Το καθαρό ύψος του λεβητοστασίου για λέβητες μέχρι 250.000 kcal/h, πρέπει να είναι πάνω από 2,1μ και για μεγαλύτερους λέβητες τουλάχιστον 3 μέτρα.

Τοίχοι - Οροφή - Δάπεδο

Οι τοίχοι, τα υποστυλώματα, οι δοκοί, το πάτωμα και η οροφή του λεβητοστασίου, πρέπει να κατασκευάζονται από άκαυτα υλικά.

Οι πόρτες του λεβητοστασίου, πρέπει να ανοίγουν προς την διεύθυνση εξόδου και να κλείνουν αυτόματα με ειδικό μηχανισμό. Πρέπει να κατασκευάζονται από υλικά που δρουν ανασταλτικά σε περίπτωση πυρκαγιάς. Επιβάλλεται επίσης να κλείνουν με κλειδί, το οποίο θα βρίσκεται σε ειδικό κουτί, έξω από τον χώρο του λεβητοστασίου.

Αερισμός

Τα λεβητοστάσια, πρέπει κατά το δυνατόν να αερίζονται ομοιόμορφα. Απαγορεύεται η ύπαρξη έντονου τεχνικού εξαερισμού του λεβητοστασίου.

Τα ανοίγματα προσαγωγής και απαγωγής του αέρα, πρέπει να διατηρούνται συνεχώς και πλήρως ανοικτά.

Ο προσαγόμενος αέρας, πρέπει να προέρχεται απ ευθείας από το ύπαιθρο. Σε λεβητοστάσια που έχουν λέβητες μικρότερους των 40.000 Kcal/h, αν δεν είναι δυνατή η προσαγωγή αέρα απ ευθείας από το ύπαιθρο, επιτρέπεται η προσαγωγή αέρα, από διπλανό χώρο.

Η ολική διατομή των ανοιγμάτων απαγωγής αέρα, για φυσικό ελκυσμό, πρέπει να είναι ίση τουλάχιστον με το 25% της καθαρής διατομής της καπνοδόχου και τουλάχιστον 200cm2.

Ηλεκτρική εγκατάσταση

Συνιστάται η θέση του ηλεκτρικού πίνακα του λεβητοστασίου να βρίσκεται μακριά από τον λέβητα. Καλό είναι, ο γενικός διακόπτης της σχετικής ηλεκτρικής παροχής να βρίσκεται στον εξωτερικό χώρο του λεβητοστασίου.

Πρέπει να προβλέπεται, ο επαρκής φωτισμός του λεβητοστασίου με ηλεκτρικούς λαμπτήρες, ρευματοδότες για τα εργαλεία καθαρισμού και επισκευών καθώς και ρευματοδότες χαμηλής τάσης για την σύνδεση με φορητούς λαμπτήρες

Πυροπροστασία

Σύμφωνα με τις υπάρχουσες πυροσβεστικές διατάξεις, συνιστάται η εγκατάσταση στα λεβητοστάσια και στους χώρους υγρών καυσίμων, συστήματος αυτόματης πυρανίχνευσης και αυτομάτου κατάσβεσης. Επίσης, στα λεβητοστάσια πρέπει να προβλέπονται δύο πυροσβεστήρες 6 κιλών (ένας ξηρής σκόνης και ένας διοξειδίου του άνθρακα).

levitostasia.net

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν - 12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2168 από KERBEROS
Τα ξύλα νίκησαν το πετρέλαιο

Oλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται σε εναλλακτικές μορφές θέρμανσης, ανάβουν λιγότερο τα καλοριφέρ και έχουν το τζάκι να καίει όλη μέρα για να ζεσταθούν.


H συνεχώς αυξανόμενη τιμή του πετρελαίου έστρεψε πολλούς καταναλωτές σε εναλλακτικές μορφές θέρμανσης. Οι ειδικοί του χώρου κάνουν λόγο για αύξηση στις πωλήσεις σομπών έως και 70% και των καυσόξυλων έως 30%.

Εδώ και είκοσι χρόνια μόλις ξεκινήσουν τα πρώτα κρύα ο ιδιωτικός υπάλληλος Παναγιώτης Καλύβης ξεκινά από το σπίτι του στο Χαλάνδρι με προορισμό μια μάντρα καυσόξυλων στη Λεωφόρο Λαυρίου για να παραγγείλει ξύλα για το τζάκι. Η εφετινή χρονιά δεν μοιάζει με τις προηγούμενες: έως τις πρώτες ημέρες του Δεκεμβρίου έχει κάψει τουλάχιστον 500 κιλά παραπάνω από πέρυσι. Χτισμένο στο πιο κεντρικό σημείο του σπιτιού του, το τζάκι ζεσταίνει σχεδόν όλο τον χώρο, εκτός από τα υπνοδωμάτια. «Ο χειμώνας ξεκίνησε νωρίς και άρχισα να αγοράζω ξύλα από τις αρχές του Οκτώβρη. Εφέτος το τζάκι καίει όλη την ημέρα και ανάβουμε τα καλοριφέρ κυρίως τις βραδινές ώρες, ίσα ίσα για να ζεσταθούν τα δωμάτια» λέει ο κ. Καλύβης. Οπως εξηγεί, η οικονομική κρίση και η γενικότερη αύξηση των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης τον έκαναν να προσέξει ιδιαίτερα τον τρόπο που θα καλύψει εφέτος τις ανάγκες θέρμανσης της οικογένειάς του. «Συνολικά για όλη τη σεζόν χρειαζόμασταν δυόμισι-τρεις τόνους ξύλα. Εφέτος εκτιμώ ότι θα είναι παραπάνω», λέει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Καλύβης δεν είναι ο μόνος που αγοράζει περισσότερα ξύλα για το τζάκι του εφέτος. Ιδιο είναι και το σκεπτικό του κ. Γιάννη, κατοίκου Παιανίας, ο οποίος συστηματικά πηγαίνει στη μάντρα και φορτώνει στο αυτοκίνητό του λίγα λίγα τα ξύλα της εβδομάδας. Μάλιστα, σύμφωνα με τον έμπορο καυσόξυλων στη Λεωφόρο Λαυρίου Παναγιώτη Σακελλαράκη, το πελατολόγιο του εφετινού χειμώνα είναι αυξημένο κατά 30% - παρά το γεγονός ότι ο κόσμος εμφανίζεται συγκρατημένος ακόμη και σε αυτό. «Η κατάσταση είναι δραματική. Ακόμη κι εκείνοι που επιλέγουν ξύλα αντί για πετρέλαιο εφέτος τα παίρνουν λίγα λίγα. Ξεκινούν με 100 κιλά ή έναν τόνο ώσπου να ξαναπληρωθούν ή ώσπου να πάρουν το δώρο των Χριστουγέννων και να αγοράσουν τα υπόλοιπα», λέει και προσθέτει: «Ο μισθός των περισσοτέρων από τις 2.000 ευρώ έπεσε στα 700 ευρώ. Είναι λογικό και αναμενόμενο να στραφούν σε πιο οικονομικές λύσεις για να ικανοποιήσουν τις βασικές τους ανάγκες. Το λάδι και το ψωμί θα κοιτάζουν εφέτος και να έχουν λίγη ζεστασιά». Τα 32 χρόνια επαγγελματικής εμπειρίας του κ. Σακελλαράκη στον συγκεκριμένο χώρο τον κάνουν να μιλά για μια κατάσταση άνευ προηγουμένου.

Οπως του μεταφέρουν οι πελάτες του, στις περισσότερες πολυκατοικίες οι ένοικοι τσακώνονται για το αν θα βάλουν πετρέλαιο ή όχι. «Οι μισοί έχουν χρήματα, οι υπόλοιποι όχι και γίνεται πανικός. Ακόμη και εκείνοι που μπορούν να καλύψουν το κόστος, αν στη γενική συνέλευση αποφασισθεί ότι δεν θα μπει πετρέλαιο, είναι αναγκασμένοι να στραφούν σε άλλους τρόπους θέρμανσης», αναφέρει.


ΟΙ ΗΛΙΚΙΕΣ. Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή κατηγορία των πελατών του, ο κ. Σακελλαρίου διευκρινίζει πως είναι άνθρωποι κάθε ηλικίας, προερχόμενοι από όλα τα κοινωνικά στρώματα. Οι πελάτες του είναι πολλοί και όχι μόνο από τα Μεσόγεια, αλλά και από άλλες περιοχές της Αττικής. «Τα τζάκια και τις σόμπες ίσως τα χρησιμοποιούν λίγο παραπάνω όσοι δεν έχουν παιδιά στο σπίτι, δηλαδή τα νέα ζευγάρια και οι ηλικιωμένοι. Τα κλιματιστικά και τα αερόθερμα καίνε πολύ ρεύμα, που είναι ακριβό. Οσοι έχουν παιδιά αναγκαστικά πρέπει να ανάψουν και τα καλοριφέρ, αν και δεν είναι λίγοι και οι οικογενειάρχες πελάτες μας», λέει. Παρόμοια άλλωστε εικόνα έχει και ο υπεύθυνος μάντρας με καυσόξυλα Ηλίας Ρέκκας. «Οι πελάτες στις πολυκατοικίες που προμηθεύω με ξύλα μού λένε ότι προσπαθούν να μην καίνε σχεδόν καθόλου πετρέλαιο. Αναγκαστικά, λοιπόν, στρέφονται στο τζάκι ή στις σόμπες» παρατηρεί. Δρυς, ελιά, οξιά και πεύκο είναι οι ποικιλίες που διατίθενται προς πώληση. «Η δρυς είναι από το δασαρχείο, οι ελιές είναι ιδιόκτητες. Για όλα τα υπόλοιπα απαιτείται άδεια και τα απαραίτητα έγγραφα», εξηγεί ο κ. Σακελλαράκης και επισημαίνει ότι, σύμφωνα με τους προμηθευτές του, τα αποθέματα είναι πολύ περιορισμένα.


ΟΙ ΤΙΜΕΣ. Η τιμή ενός κιλού καυσόξυλων στη μάντρα του κ. Σακελλαράκη κυμαίνεται στα 0,19 ευρώ, ενώ οι αποκλίσεις στην αγορά καταγράφονται στα συν-πλην 2 λεπτά. Οπως εξηγεί, μια μέση οικογένεια για να βγάλει το τετράμηνο Δεκεμβρίου - Μαρτίου χρειάζεται τρεις τόνους ξύλα, που στοιχίζουν περίπου 600 ευρώ, την ώρα που δύο τόνοι πετρέλαιο κοστίζουν 2.000 ευρώ. «Με αυτόν τον τρόπο η οικογένεια γλιτώνει 1.400 ευρώ» αναφέρει ο κ. Σακελλαράκης. Προσθέτει ωστόσο ότι η αύξηση στο κόστος των μεταφορικών, αφού από την περιφέρεια προμηθεύονται τα ξύλα, αποτελεί πρόβλημα, αλλά ο ίδιος διατηρεί τις τιμές στα ίδια επίπεδα τα τελευταία τρία χρόνια.

TA NEA online

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 12 Χρόνια 4 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2224 από KERBEROS
Το βιοντίζελ


Ένα υποσχόμενο βιοκαύσιμο, παραπλήσιο και άριστο υποκατάστατο του συμβατικού ντίζελ, είναι το βιοντίζελ, το οποίο προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας (βιομάζα), όπως είναι τα φυτικά έλαια και τα ζωικά λίπη, ανήκει δε στην κατηγορία των βιοκαυσίμων και για πρώτη φορά παράχθηκε στις αρχές της δεκαετίας του '80 στη Νότια Αφρική.

Το βιοντίζελ προέρχεται από οποιοδήποτε λιπαρό έλαιο φυτικό που μπορούμε να σκεφτούμε. Ακόμα και το ελαιόλαδο, καλαμποκέλαιο, όλα τα φυτικά λάδια, αλλά και τα ζωικά. Σε χώρες όπως η Ιρλανδία, χώρες που έχουν ανεπτυγμένη κτηνοτροφία, φτιάχνουν βιοντίζελ και από τα λίπη που μένουν στα σφαγεία, τα οποία συνήθως απορρίπτονται. Ο τρόπος μετατροπής αυτών των ελαίων στο βιοντίζελ είναι πολύ απλός και μάλιστα μπορεί να γίνει με ελάχιστες συσκευές, που μπορεί να το κάνει ο οποιοσδήποτε.

Το πρόβλημα δεν είναι να το φτιάξεις μόνο, γιατί φτιάχνεται και με απλά μέσα. Το πρόβλημα είναι να έχει τις απαιτούμενες προδιαγραφές. Γιατί τώρα πια, επειδή είναι επίσημο καύσιμο, υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές, ούτως ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα οχήματα χωρίς πρόβλημα. Και τα νεώτερα που είναι πιο ευαίσθητα στις ιδιότητές του. Μάλιστα, αυτή η ευκολία του να το φτιάχνεις και η ιδιότητά του να υποκαθιστά το σύνηθες ντίζελ έχει χρησιμοποιηθεί και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης. Στην Σερβία, επί παραδείγματι, κατά την διάρκεια του πολέμου επειδή τους είχαν αποκλείσει ως προς το πετρέλαιο, δημιουργήσανε ορισμένα απλά εργοστάσια παραγωγής βιοντίζελ, από τα τοπικά φυτικά λάδια που είχανε, για να τα έχουν τουλάχιστον για να μπορούν να κινήσουν τα τανκς. Για λόγους αμυντικούς.

Το καθαρό βιοντίζελ έχει ορισμένες ιδιότητες που είναι πολύ καλύτερες ιδιότητες τριβής από τα κανονικά καύσιμα. Δηλαδή, χρησιμοποιώντας βιοντίζελ ο κινητήρας δεν φθείρεται τόσο πολύ όσο όταν χρησιμοποιούμε πετρέλαιο. Αλλά έχει και μια άλλη ιδιότητα: είναι ισχυρότερος διαλύτης. Οπότε ορισμένα πλαστικά μέρη, κάποιες σωληνώσεις, κάποια πλαστικά μέρη, τα οποία υπάρχουν στο αυτοκίνητο, που δεν είναι μέρος του κινητήρα, αλλά είναι κυρίως οι σωλήνες και τέτοια πράγματα, διαλύονται. Οπότε για να κάψουν καθαρό βιοντίζελ τα αυτοκίνητα πρέπει να έχουν ειδικά πλαστικά, τα οποία δεν θα τα επηρεάζει. Αλλά σε μικρές ποσότητες μπορεί να το χρησιμοποιούμε για οποιοδήποτε όχημα.

Το βιοντίζελ είναι πάρα πολύ καλό στο να μειώνει τις εκπομπές του μαύρου καπνού που παράγεται από πετρελαιοκινητήρες που καίνε κακής ποιότητας ντίζελ. Αυτό είναι το ένα όφελος. Το άλλο που έχει, είναι ότι επειδή παράγεται από φυτικά λάδια, από βιολογικά προϊόντα δηλαδή, είναι βιοαποικοδομήσιμο. Δηλαδή, αν βρεθεί στο περιβάλλον, στην θάλασσα ή στο έδαφος, δεν πρόκειται να έχουμε τα προβλήματα ρύπανσης που συνήθως έχουμε με τις πετρελαιοκηλίδες, οι οποίες καταστρέφουν τις ακτές μας, 'τρώνε' τα ψάρια, τα πουλιά και τα λοιπά. Διότι ακριβώς επειδή είναι στην ουσία ελαιόλαδο, δεν έχει αλλάξει τίποτα. Είναι τροφή για τους μικροοργανισμούς. Δηλαδή σε δύο με τρεις ώρες θα έχει εξαφανιστεί. Θα το έχουν φάει οι μικροοργανισμοί που υπάρχουν στην θάλασσα.

Για τον λόγο αυτό έχει υιοθετηθεί σε διάφορα μέρη του κόσμου, κυρίως εκεί που έχουν αυξημένη περιβαλλοντική συνείδηση. Σαν παράδειγμα στην Καλιφόρνια όπου υπάρχουν πολλοί θαλάσσιοι ελέφαντες. Είναι ένα είδος μεγάλης φώκιας που είναι σαν εθνικό ζώο. Δηλαδή, το βλέπει κανείς και μέσα στα λιμάνια ακόμα, τα οποία τα ενοχλούσε πάρα πολύ το πετρέλαιο. Γι' αυτό έχουν περάσει νόμους, όπου σε μεγάλες περιοχές δεν μπορεί να προσεγγίσει οποιοδήποτε σκάφος, είτε ιδιωτικό, είτε εμπορικό σκάφος ή ακόμα και τα γιοτ, παρά μόνο αν καίει βιοντίζελ. Γιατί με αυτόν τον τρόπο αποφεύγουν την ρύπανση της θάλασσας και της πανίδας. Το ίδιο ισχύει και για τα εθνικά τους πάρκα, όπου πάλι τα πούλμαν που πάνε στο Yellow Stone και τα λοιπά, καίνε βιοντίζελ για να μπορεί να αποφευχθεί η ρύπανση.

Παραγωγή και χρήση

Στην Ευρώπη η παραγωγή του πρώτου βιοντίζελ στην Αυστρία (μία από τις χώρες με τη μεγαλύτερη παραγωγή) πραγματοποιήθηκε σε μια πιλοτική μονάδα το 1985, ενώ το 1990 ξεκίνησε η εμπορευματοποίηση του. Το 1991 το πρώτο βιοντίζελ έγινε ευρέως αποδεκτό, εξασφαλίζοντας υψηλή ποιότητα καυσίμου.

Η ανάγκη για τη χρήση εναλλακτικών και ανανεώσιμων καυσίμων έναντι του πετρελαίου και των προϊόντων του έχει αρχίσει να παίζει έναν πολύ σημαντικό ρόλο στον αναπτυγμένο κόσμο, τόσο για περιβαλλοντικούς όσο και για οικονομικούς και διαχειριστικούς λόγους. Σύμφωνα με το Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας, υπάρχει ανάγκη προώθησης όλων των εναλλακτικών καυσίμων στον τομέα των μεταφορών, και όχι μόνο. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει ποσοστό συμμετοχής των βιοκαυσίμων στην αγορά καυσίμων μέχρι 20% έως το 2012.

Έτσι, ήδη χρησιμοποιείται ευρύτατα σε όλη την Ευρώπη, ενώ στις ΗΠΑ η χρήση του αυξάνεται συνεχώς. Θεωρείται το πλέον διαδεδομένο βιοκαύσιμο, το οποίο μπορεί να χρησιμοποιηθεί τόσο αυτούσιο όσο και σε διάφορές αναλογίες σε μείγματα με το συμβατικό ντίζελ. Στην Ευρώπη προγραμματίστηκε η χρήση βιοκαυσίμων στα καύσιμα κίνησης σε ποσοστό τουλάχιστον 2% από τις αρχές του 2006, με στόχο την αύξηση τους σε ποσοστό 5,75% μέχρι το τέλος του 2010, με βάση την οδηγία 2003/30/EC της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αυτό σημαίνει ότι το βιοντίζελ θα πρέπει να προστεθεί στο ντίζελ κίνησης τουλάχιστον στα ποσοστά αυτά, αφού είναι πρακτικά το μόνο χρησιμοποιούμενο βιοκαύσιμο που προσφέρεται για ανάμειξη με το συμβατικό ντίζελ.

Για να παραχθεί βιοντίζελ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε πολλές πρώτες ύλες. Η πρώτη ύλη που κυρίως χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή του βιοντίζελ ήταν το έλαιο ελαιοκράμβης, που θεωρείται ιδανική πρώτη ύλη για το βόρειο ευρωπαϊκό κλίμα. Επίσης, χρησιμοποιήθηκε το ηλιέλαιο, κυρίως στη Γαλλία και στην Ιταλία. Στην Ασία χρησιμοποιήθηκαν το φοινικέλαιο (Μαλαισία) και το σογιέλαιο (Αμερική).

Ως προϊόν ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, το βιοντίζελ είναι καθαρό, μη τοξικό και βιοαποικοδομήσιμο καύσιμο, δεν περιέχει αρωματικές ενώσεις και οι εκπομπές των ρυπαντών οξειδίων του θείου, μονοξειδίου του άνθρακα, άκαυστων υδρογονανθράκων και αιθάλης που προέρχονται από την καύση του στις μηχανές ντίζελ είναι πολύ χαμηλές. Η παρουσία του θείου στα καύσιμα ευθύνεται για τα οξείδια του θείου (SOx) στα καυσαέρια, τα οποία αποτελούν έναν από τους κυριότερους ρύπους του ντίζελ. Στο βιοντίζελ η περιεκτικότητα σε θείο είναι πάρα πολύ μικρή, σχεδόν μηδενική.

Επίσης, το βιοντίζελ περιέχει αρκετό οξυγόνο (περίπου 10% κ.β.), που καθιστά την καύση λιγότερο ατελή, με αποτέλεσμα η περιεκτικότητα των καυσαερίων σε μονοξείδιο του άνθρακα (CO), σε ακουστούς υδρογονάνθρακες (H/C) και σε αιθάλη να είναι πολύ μικρότερη απ' ό,τι στο συμβατικό ντίζελ. Επιπλέον, η καύση του βιοντίζελ δεν αυξάνει το επίπεδο του διοξειδίου του άνθρακα στην ατμόσφαιρα (το οποίο είναι υπεύθυνο για το φαινόμενο του θερμοκηπίου), αφού η ποσότητα του C02 που απελευθερώνεται κατά τη διάρκεια της καύσης αφομοιώνεται στη συνέχεια από τα φυτά κατά τη φωτοσύνθεση.

Υπάρχουν διάφοροι τύποι βιοντίζελ, όπως είναι το Β100, το οποίο είναι καθαρό βιοντίζελ (απαιτεί μεγάλες αλλαγές για καύση στους κινητήρες), το Β20, που είναι ένα από τα πλέον συνηθισμένα μείγματα του με συμβατικό ντίζελ (20% βιοντίζελ, 80% ντίζελ) κ.ά. Το βιοντίζελ και η αιθανόλη είναι δύο από τα σημαντικότερα είδη βιοκαυσίμων. Πρωταθλητής σε αυτή την προσπάθεια αναδεικνύεται προς το παρόν η Βραζιλία, που με τις απέραντες φυτείες ζαχαροκάλαμου, τη μεγάλη βροχόπτωση και το φθηνό εργατικό δυναμικό παράγει τη μεγαλύτερη ποσότητα αιθανόλης παγκοσμίως και έχει αντικαταστήσει με αυτήν το 20% στην κατανάλωση καυσίμων για μεταφορές. Ουσιαστικά η αιθανόλη είναι ένα είδος αλκοόλης (οινοπνεύματος), που μπορεί να καεί με καθαρό τρόπο ως καύσιμο υψηλών οκτανίων, και αυτή της Βραζιλίας παράγεται από το ζαχαροκάλαμο. Συνήθως η αιθανόλη αναμειγνύεται με τη βενζίνη σε ποσοστό 10% αιθανόλη - 90% βενζίνη, μείγμα που είναι γνωστό ως Ε10, ενώ υπάρχουν και άλλοι τύποι, όπως το Ε85 (85% αιθανόλη και 15% βενζίνη).

Στην Ελλάδα ξεκίνησε ένα μικρό πρόγραμμα πειραματικής χρήσης του βιοντίζελ. Κατ' αρχήν με τέσσερα λεωφορεία του Δήμου Αμαρουσίου τα οποία έτρεξαν κάπου 3.000 χιλιόμετρα με γαλάκτωμα, σε σύγκριση με το κανονικό πετρέλαιο και τα αποτελέσματα ήταν πάρα πολύ καλά. Τελευταία τρέχει ένα άλλο πειραματικό πρόγραμμα σε συνεργασία του ΕΜΠ με την ΒΡ και την ΕΘΕΛ, με πέντε αστικά λεωφορεία Μερσεντές. Οι ερευνητές κοιτάζουν τις εκπομπές καθώς και την κατανάλωση. Τα αποτελέσματα για την ώρα είναι πάρα πολύ καλά.

ΕΜΠ

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
12 Χρόνια 4 Μήνες πριν #2225 από KERBEROS
Oil Convert: Γιατί Βιοντιζελ


Το βιοντιζελ είναι οικονομικό

Ας το πούμε δυνατά και ξεκάθαρα: η παραγωγή του βιοντιζελ αποφέρει κέρδος! Εάν παράγετε βιοντιζελ στο σπίτι, μπορείτε να μειώσετε περισσότερο από 80% τις δαπάνες σας για πετρέλαιο. Το γεγονός ότι η παραγωγή βιοντιζελ είναι μια εύκολη διαδικασία ενθαρρύνει όλο και περισσότερους ανθρώπους να το χρησιμοποιήσουν.

Οι πόροι βιοντιζελ είναι αναπαραγώγιμοι

Το βιοντιζελ παράγεται από φυτικά έλαια ή ζωικό λίπος. Αυτοί οι πόροι μπορούν να καλλιεργηθούν εκ νέου και είναι ανεξάντλητοι, σε αντίθεση με το αργό πετρέλαιο που είναι περιορισμένο και χρειάζεται εκατομμύρια χρόνια για να παραχθεί. Όταν χρησιμοποιείται το βιοντιζελ αντί του πετρελαίου, η ζήτηση για προϊόντα αργού πετρελαίου μειώνεται και, κατά συνέπεια, μειώνονται οι τιμές τους.
Η χρήση του βιοντίζελ είναι πιο φιλική προς το περιβάλλον, σε σύγκριση με άλλες εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Χρησιμοποιώντας βιοντιζελ η εκπομπή καυσαερίων είναι σημαντικά λιγότερο ρυπογόνος. Σύμφωνα με μελέτες, υπάρχουν διάφορα παράγωγα, όπως οι υδρογονάνθρακες και το διοξείδιο του άνθρακα, που μειώνονται με τη χρήση βιοντιζελ σε μηχανές εσωτερικής καύσης.

Μείωση της εξάρτησης από τις επιχειρήσεις πετρελαίου και καυσίμων

Όσο περισσότερο χρησιμοποιούμε το βιοντιζελ αντί του πετρελαίου, τόσο λιγότερο εξαρτόμαστε από έναν περιορισμένο πόρο (το ορυκτέλαιο). Αυτό σημαίνει, ότι οι εταιρείες πετρελαίου και, σε πολλές περιπτώσεις, οι χώρες που παράγουν πετρέλαιο, θα ασκούν μικρότερη κυριαρχία στις υπόλοιπες χώρες στο θέμα των ενεργειακών πόρων. Αυτό θα οδηγήσει σε έναν πιο ισορροπημένο κόσμο.

Καλύτερο για την λίπανση της μηχανής

Η εμπειρία δείχνει ότι οι μηχανές που χρησιμοποιούν βιοντιζελ, λιπαίνονται καλύτερα από εκείνες που καίνε πετρέλαιο. Η υψηλότερη ποιότητα λίπανσης επιτρέπει στη μηχανή να λειτουργεί κατά ομαλότερο τρόπο και εξαιτίας αυτού να μειώνεται η φυσική φθορά της.

Η καλύτερη εναλλακτική λύση καυσίμου

Ελέγχοντας όλα τα εναλλακτικά καύσιμα για μηχανές diesel, καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι εκτός του βιοντιζελ, κάθε εναλλακτικό καύσιμο απαιτεί ρυθμίσεις και τροποποιήσεις της μηχανής, μερικές φορές στο σύστημα ψεκασμού καυσίμου και σε κάποιες περιπτώσεις πρέπει να εγκατασταθεί άλλη δεξαμενή καυσίμου. Η μόνη εξαίρεση είναι το βιοντιζελ. Η πλειοψηφία των μηχανών diesel θα λειτουργήσουν ομαλά με το βιοντιζελ χωρίς να απαιτούνται τροποποιήσεις. Ένα επιπλέον πλεονέκτημα του βιοντιζελ έναντι των υπόλοιπων εναλλακτικών καυσίμων είναι η απόδοση σε χιλιόμετρα ανά λίτρο. Είναι σημαντικό να αναφερθεί μια μικρή πτώση στην ιπποδύναμη της μηχανής, όταν συγκρίνεται με το πετρέλαιο. Το βιοντιζελ προκαλεί μια πτώση στη ιπποδύναμη της τάξης του 1-5% περίπου, την οποία οι περισσότεροι οδηγοί δεν παρατηρούν καθόλου.

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.107 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ