Επικαιρότητα (Θέρμανσης - Ενέργειας - Οικολογία​ς)

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν - 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #34676 από KERBEROS
Αγοράστε και πουλήστε ξύλα από το ιντερνετ

Πλατφόρμα Εύρεσης Τιμών και Αγοραπωλησίας Στερεών Καυσίμων


Η 1η Πανελλήνια Κοινότητα αγοραπωλησίας στερεών καυσίμων και υπηρεσιών είναι γεγονός. Λέγοντας στερεά εννούνται κυρίως καυσόξυλα, πέλλετ, μπρικέτες, κάρβουνα. Κατασκευάστηκε για..
να εξυπηρετήσει τόσο τους εμπόρους όσο και τους καταναλωτές προκειμένου να δημιουργηθεί ένα σύνολο ανθρώπων που ενδιαφέρονται να αγοράζουν από το διαδίκτυο στερεά καύσιμη ύλη και από την άλλη να υπάρξει μια κοινότητα εμπόρων οι οποίοι μπορούν να προσφέρουν ποιοτικά προϊόντα σε ανταγωνιστικές τιμές.

Η πλατφόρμα καλεί τους εμπόρους να εισάγουν στοιχεία για τα προϊόντα που διαθέτουν και τις περιοχές που παραδίδουν. Οι καταναλωτές αρκεί να αναζητήσουν σύμφωνα με κατηγορία προϊόντος και την περιοχή στην οποία διαμένουν για να δουν τη λίστα με τους εμπόρους που προσφέρουν τα προϊόντα τους, την αξιολόγηση του κάθε έμπορου αλλά και το κόστος στη μονάδα μέτρησης. Με αυτό τον τρόπο μπορούν να επιλέξουν από τους καλύτερους, να τους αναδείξουν και να παροτρύνουν άλλους καταναλωτές να τους προτιμήσουν!

Σκοπός κατασκευής της πλατφόρμας είναι να μπορέσουμε να παρέχουμε ποιοτικότερα προϊόντα στον τομέα των στερεών καυσίμων και σε πιο ανταγωνιστικές τιμές.

www.ksyla.gr - Πλατφόρμα Αγοραπωλησίας Στερεών Καυσίμων

www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&f...UA9PjJOf5o3ZQL1KQ4hQ


Ελπίζω να βγει σε καλό...

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...
Last edit: 11 Χρόνια 6 Μήνες πριν by KERBEROS.

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #34957 από KERBEROS
Καύσιμα: φόροι και έλλειψη πολιτικής βούλησης ενισχύουν το λαθρεμπόριο λένε οι βενζινοπώλες – Οι προτάσεις της ΟΒΕ


Για αναζωπύρωση της λαθρεμπορίας καυσίμων εξαιτίας της αύξησης των φόρων στα καύσιμα κάνει λόγο η Ομοσπονδία Βενζινοπωλών Ελλάδος σε ανακοίνωσή της, με αφορμή την εξάρθρωση πολυμελούς δικτύου διακίνησης ατελώνιστου ναυτιλιακού πετρελαίου σε πρατήρια.

Αναλυτικότερα, οι βενζινοπώλες αναφέρουν τα εξής:

“Οι αρχές μιλάνε για «διαφυγόντες φόρους και δασμούς» από τη δράση του κυκλώματος. Ωστόσο δεν αναφέρουν τίποτα για τις κοινωνικές ζημίες όπως οι τεράστιες ζημίες που έχουν υποστεί οι νόμιμοι επαγγελματίες βενζινοπώλες από την αφαίρεση του τζίρου ούτε οι τυχόν ζημίες που έχουν υποστεί τα οχήματα που χρησιμοποίησαν λαθραίο καύσιμο.

Οι συνέπειες του λαθρεμπορίου/παρεμπορίου δεν αφορούν μόνο τα δημόσια έσοδα αλλά πολλούς τομείς όπως:

· Η στρέβλωση της αγοράς καυσίμων.
· Ο αθέμιτος ανταγωνισμός σε βάρος τόσο των βενζινοπωλών όσο και των επιχειρήσεων – καταναλωτών που λειτουργούν νομίμως.
· Η κλοπή των καταναλωτών.
· Η κλοπή φόρων και η μεταφορά των βαρών της φοροκλοπής στους νομίμως φορολογούμενους.
· Η νοθεία στα καύσιμα.
· Η ζημία στα οχήματα.
· Η επιβάρυνση του περιβάλλοντος.
· Η επιβάρυνση της υγείας των πολιτών.

Έχουμε τονίσει επανειλημμένως ότι το λαθρεμπόριο καυσίμων είναι Λερναία Ύδρα για την πάταξη του οποίου απαιτούνται ταυτόχρονα πολιτικά και ελεγκτικά μέτρα.

Επισημάναμε πρόσφατα στη ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ της Βουλής, στις 17/10/2012, ότι με την «επιμονή της κυβέρνησης να αυξήσει κατά 450% (!) τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ) του πετρελαίου θέρμανσης σε σχέση με όσα ίσχυαν στη περίοδο 15/10/2011 – 30/4/2012, (…) το λαθρεμπόριο θα γνωρίσει νέες ημέρες «δόξας» γιατί ισχύει η γνωστή ρήση ότι «είναι πολλά τα λεφτά…»! Λυπόμαστε που επιβεβαιωθήκαμε τόσο γρήγορα. Και αν τα ελεγκτικά όργανα δραστηριοποιούνταν πάντα με την ίδια ζέση, θα βλέπαμε πολλά κυκλώματα να εξαρθρώνονται.

Έχουμε επισημάνει πολλές φορές προς την κυβέρνηση ότι το λαθρεμπόριο δεν πρόκειται να παταχθεί αν δεν υπάρξει πολιτική βούληση και εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών – εκροών καυσίμων σε όλα τα στάδια, διαρκή ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των φορτίων με γεωγραφική και λογιστική καταγραφή της διαδρομής τους, από τα διυλιστήρια μέχρι τον καταναλωτή.

Ειδικότερα οι προτάσεις μας για την πλήρη πάταξη του λαθρεμπορίου κατατέθηκαν στη ΔΙΑΡΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ της Βουλής στη σχετική συζήτηση στις 7/3/2012 αναφέροντας μεταξύ άλλων:

«Εγκατάσταση ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου εισροών εκροών καυσίμων σε όλα τα στάδια, διαρκή ηλεκτρονική παρακολούθηση όλων των φορτίων με γεωγραφική και λογιστική καταγραφή της διαδρομής τους, από τα διυλιστήρια μέχρι τον καταναλωτή. Τα συστήματα αυτά θα πρέπει να είναι συμβατά μεταξύ τους έτσι ώστε να υπάρχει ανα πάσα στιγμή εικόνα πλήρους ισοζυγίου καυσίμων σε όλη τη χώρα και σε όποιο τμήμα της διυλιστήριο, εταιρεία, βυτιοφόρο, πρατήριο, ιδιωτική δεξαμενή κλπ είναι αναγκαίος ο έλεγχος. Έτσι ούτε σταγόνα δεν θα μπορεί να ξεφύγει του ελέγχου. Για εμάς ένα τέτοιο σύστημα θα εξαλείψει όχι μόνο το παραεμπόριο και το λαθρεμπόριο αλλά θα απαλλάξει τους βενζινοπώλες από τις ελλειμματικές παραδόσεις οι οποίες αποτελούν πληγή για εμάς.

—Ειδικότερα μέτρα

Για τις πλωτές δεξαμενές

Για την τον έλεγχο και την παρακολούθηση των ναυτιλιακών καυσίμων που έχουν εξελιχθεί σε μεγάλη πηγή λαθρεμπορίου πρέπει να ληφθούν συντονισμένα μέτρα πάταξης. Τα μέτρα αυτά που προβλέπονταν στο σύστημα ΠΟΣΕΙΔΩΝ και που ποτέ δεν εφαρμόστηκαν πρέπει να περιέχουν:

· Το σύστημα εισροών – εκροών για την παρακολούθηση των ποσοτικών κινήσεων.
· Την αυτόματη ηλεκτρονική γεωγραφική παρακολούθηση των κινήσεων.
· Την αυτόματη ηλεκτρονική καταγραφή και μετάδοση στο υπουργείο οικονομικών και στις τελωνειακές αρχές των λογιστικών και γεωγραφικών και χρονικών στοιχείων παραλαβών – παραδόσεων.
· Τον έλεγχο των παραστατικών που καταχωρήθηκαν από τις εταιρείες.

Για τον έλεγχο των βυτιοφόρων

· Σύστημα εισροών – εκροών συμβατό με διυλιστήρια και πρατήρια ώστε οι ποσότητες να βρίσκονται σε απόλυτη συμφωνία.
· Σύστημα αυτόματης ηλεκτρονικής γεωγραφικής και λογιστικής κίνησης.
· Αναγραφή του σήματος των εταιρειών στα βυτιοφόρα. Σήμερα μεταφέρουν καύσιμα χωρίς να γνωρίζει κανείς ποιάς εταιρείας είναι.
· Για τα βυτιοφόρα που μεταφέρουν εισαγόμενα και εξαγόμενα καύσιμα και υγρά που μπορούν να αποτελέσουν μέσα νόθευσης, πλήρης έλεγχος της πορείας και των παραδόσεων – παραλαβών ώστε να μην είναι δυνατή η παράνομη διάθεση και η νόθευση των καυσίμων.»

Όλα τα παραπάνω όμως είναι εφικτά μόνο εφόσον υπάρχει πολιτική βούληση πάταξης του λαθρεμπορίου και του παραεμπορίου.

Δυστυχώς η κυβέρνηση καθυστερεί την εγκατάσταση των συστημάτων αυτών ενώ, κάτω από πιέσεις μεγάλων συμφερόντων, τα περιορίζει μόνο στα πρατήρια αφήνοντας απ έξω τους άλλους τομείς και τις πηγές της παρανομίας ενώ το λαθρεμπόριο οργιάζει.”

www.econews.gr/2012/10/25/venzinopoles-obe-lathremporio/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #35228 από KERBEROS
Υγραέριο: Ένα παραγνωρισμένο αλλά συμφέρον καύσιμο για τη θέρμανση


Το υγραέριο, γνωστό εδώ και αρκετά χρόνια στους καταναλωτές με τη μορφή της φιάλης που χρησιμοποιείται για οικιακές χρήσεις όπως το μαγείρεμα, αποτελεί ένα από τα καύσιμα, το οποίο, ειδικά με την εξίσωση των φόρων σε πετρέλαιο θέρμανσης και κίνησης, έχει βρει αρκετούς υποστηρικτές όσον αφορά τα πλεονεκτήματά του ως μεθόδου θέρμανσης.

Σε επίπεδο οικιακής χρήσης, το υγραέριο μπορεί να καλύψει τις ανάγκες κεντρικής θέρμανσης και ταυτόχρονα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ζεστό νερό, για μαγείρεμα, για το ενεργειακό τζάκι, για θέρμανση πισίνας ή ακόμη και για κλιματισμό, ενώ ανάλογα με το καταναλωτικό προφίλ μπορεί να εξασφαλίσει σημαντική εξοικονόμηση χρημάτων.

Και αυτό διότι το υγραέριο έχει υψηλή ενεργειακή απόδοση, μεγάλη θερμογόνο δύναμη, υψηλό βαθμό απόδοσης καύσης αλλά και μειωμένο κόστος συντήρησης.



Κόστος

Το μέσο κόστος του υγραερίου αυτή τη στιγμή ανέρχεται στα 0,8 ευρώ ανά λίτρο.

Συνεπώς, με δεδομένο ότι η θερμογόνος δύναμή του (δηλ. το πόση θερμική ενέργεια αποδίδει κάθε λίτρο καυσίμου) ανέρχεται στις 6,61 KWh/lt και ότι τα σύγχρονα συστήματα καυστήρα – λέβητα υγραερίου έχουν απόδοση γύρω στο 99%, κάθε kWh θερμικής ενέργειας που λαμβάνουμε με υγραέριο κοστίζει 0,1224 ευρώ περίπου.

Όσον αφορά, τώρα, την εγκατάσταση της δεξαμενής υγραερίου, το κόστος για την όλη διαδικασία ανέρχεται στα 1.200 – 1.300 ευρώ στην περίπτωση της υπόγειας δεξαμενής, ενώ το κόστος μειώνεται εάν πρόκειται για υπέργεια.

Οι προϋποθέσεις για την εγκατάσταση δεξαμενής υγραερίου

Για την τοποθέτηση δεξαμενής υγραερίου για οικιακή χρήση απαιτούνται:

- Ελεύθερος χώρος τουλάχιστον 3μ γύρω από την δ/ξ. (απαιτούμενος χώρος περίπου 8m x 7m) μακριά από εστίες ανάφλεξης, σε χώρους με καλό εξαερισμό.

- Ασφαλής πρόσβαση και στάθμευση Β/φ σε απόσταση max 25m από το χώρο που θα τοποθετηθεί η δεξαμενή.

Ακόμη όμως κι αν δεν υπάρχουν οι παραπάνω βασικές προϋποθέσεις για τοποθέτηση δεξαμενής , υπάρχει η δυνατότητα να τοποθετηθούν φιάλες υγραερίου, οι οποίες λειτουργούν ως δεξαμενή αλλά, ανάλογα με τις ανάγκες που καλούνται να καλύψουν, απαιτούν συχνή αντικατάσταση.

Ποια είναι η διαδικασία για να χρησιμοποιήσετε το υγραέριο για τη θέρμανσή σας

Για εγκατάσταση υγραερίου στο σπίτι θα χρειαστείτε, έκτος των ειδικών συσκευών Υγραερίου (Λέβητας/Καυστήρας), ένα δίκτυο σωληνώσεων υγραερίου ( εξωτερικό ή/και εσωτερικό ) και μια ειδική Δεξαμενή (υπόγεια ή υπέργεια).

Με τη συνεργασία των τεχνικών της εταιρίας η οποία θα αναλάβει την εγκατάσταση, γίνεται η επιλογή του τύπου της δεξαμενής, της χωρητικότητας και της θέσης της ανάλογα με το χώρο και τις ανάγκες του καταναλωτή.

Αφού ολοκληρωθεί η εγκατάσταση, το μόνο που απομένει ο εφοδιασμός με υγραέριο, ο οποίος πραγματοποιείται μέσω των βυτιοφόρων της εταιρίας που θα επιλέξετε.

www.energypress.gr/news/Ygraerio:-Ena-pa...imo-gia-th-thermansh

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #35229 από KERBEROS
Τρεις πόλεις ξεχνούν το πετρέλαιο


Στις πόλεις της Δυτικής Μακεδονίας οι συγκεντρώσεις της τελευταίας 24ωρης απεργίας των ΓΣΕΕ – ΑΔΕΔΥ μετατράπηκαν σε συλλαλητήρια κατά της εξίσωσης των φόρων στο πετρέλαιο, με τα εργασιακά και τις περικοπές μισθών και συντάξεων να μπαίνουν πιο χαμηλά στην ιεράρχηση των διεκδικήσεων. Εδώ οι χειμώνες κρατούν 6 μήνες, με το θερμόμετρο να μένει για πολλές συνεχόμενες εβδομάδες σε αρνητικό πρόσημο, και οι πολίτες υψώνουν κραυγή αγωνίας, αδυνατώντας να αντεπεξέλθουν στο δυσβάστακτο κόστος για τη θέρμανσή τους.

Κι ενώ αυτά συνέβαιναν σε Φλώρινα, Καστοριά και Γρεβενά, το ζήτημα του πετρελαίου δεν υπήρχε καν στη λίστα των διεκδικήσεων σε Κοζάνη, Πτολεμαΐδα και Αμύνταιο. Οι τρεις αυτές πόλεις είναι εδώ και χρόνια απεξαρτημένες από τον «μαύρο χρυσό», αφού εξασφαλίζουν άφθονη ζέστη και καυτό νερό μέσω τηλεθέρμανσης από την καύση του φθηνού λιγνίτη, με κόστος που μπορεί να πέσει ως και στο 1/4 του κόστους του πετρελαίου.

Ευχή και κατάρα για το ενεργειακό λεκανοπέδιο της Δυτικής Μακεδονίας. Τα απέραντα ορυχεία λιγνίτη και τα εργοστάσια ηλεκτροπαραγωγής «εξαργυρώνουν» την περιβαλλοντική επιβάρυνση της περιοχής με κοινωνικά ανταλλάγματα. Ενα από αυτά είναι η θέρμανση από απόσταση των πόλεων, με τη θερμότητα που παράγεται στους Ατμοηλεκτρικούς Σταθμούς.
Πρώτη η Πτολεμαΐδα, στις αρχές της δεκαετίας του 1990, εφάρμοσε πιλοτικό σύστημα σύνδεσης της πόλης με τον ΑΗΣ Πτολεμαΐδας, μέσω αγωγών που μεταφέρουν το ζεστό νερό από τη συμπαραγωγή ηλεκτρικής και θερμικής ενέργειας. Ακολούθησε γρήγορα η Κοζάνη και μερικά χρόνια αργότερα το Αμύνταιο.

Σήμερα, σχεδόν 45.000 νοικοκυριά στις τρεις πόλεις και στα περίχωρά τους απολαμβάνουν θέρμανση και ζεστό νερό μέσω τηλεθέρμανσης με συνολικό κόστος πολύ χαμηλότερο ακόμη και από αυτό που πληρώνουν οι καταναλωτές σε νότιες περιοχές με ήπιο και μικρό χειμώνα.

«Πέρυσι, με τον πιο βαρύ και μακρύ χειμώνα των τελευταίων δεκαετιών, ένα μέσο νοικοκυριό εδώ πλήρωσε συνολικά 532 ευρώ για τη θέρμανσή του. Φέτος, αν δεν επαναληφθούν οι ίδιες συνθήκες, θα πληρώσει ακόμη χαμηλότερα», είπε στο «Εθνος» η κ. Ιωάννα Καλαϊτζίδου, διευθύντρια της Δημοτικής Επιχείρησης Τηλεθέρμανσης Πτολεμαΐδας.

Συμβατικά, η τιμή πώλησης της θερμικής ενέργειας καθορίζεται από το κόστος του πετρελαίου θέρμανσης και βάσει του συμβολαίου σύνδεσης που υπογράφει με την κάθε οικοδομή, η Επιχείρηση έχει δεσμευτεί πως δεν μπορεί να υπερβεί το 70% του αντίστοιχου κόστους καύσης πετρελαίου.

Ωστόσο, οι δημοτικές επιχειρήσεις τηλεθέρμανσης της περιοχής, ασκώντας κοινωνική πολιτική, δεν ακολούθησαν το «ράλι» της τιμής του πετρελαίου τα τελευταία χρόνια, όπως είχαν δικαίωμα να πράξουν. Κράτησαν τα τιμολόγια «παγωμένα», με αποτέλεσμα η «ψαλίδα» του κόστους να μεγαλώσει εντυπωσιακά.

«Είμαστε μια κοινωφελής επιχείρηση και η πολιτική μας δεν είναι να παρακολουθούμε χρηματιστηριακά την τιμή του πετρελαίου. Κρατάμε και φέτος την τιμή της μεγαβατώρας σταθερά στα 42,64 ευρώ με τον ΦΠΑ. Πέρυσι αυτή η τιμή ήταν στο 1/3 της τιμής του πετρελαίου. Φέτος, που η πετρελαϊκή μεγαβατώρα εκτοξεύεται στα 175 ευρώ, είμαστε στο 1/4 του κόστους», σημείωσε η κ. Καλαϊτζίδου. Με την επέκταση του δικτύου, είναι συνδεδεμένα με την τηλεθέρμανση 14.500 νοικοκυριά, σχεδόν το σύνολο της πόλης.

Παράλληλα επιτεύχθηκε σύνδεση και με τον ΑΗΣ Καρδιάς της ΔΕΗ, κάτι που διασφαλίζει ότι δεν θα υπάρξουν φέτος τα προβλήματα του περσινού χειμώνα, όταν η πόλη «πάγωσε» για 20 μέρες σε θερμοκρασίες υπό το μηδέν, λόγω της διακοπής λειτουργίας του ΑΗΣ Πτολεμαΐδας.

Οι Φλωρινιώτες διοργανώνουν νέο διήμερο κινητοποιήσεων για το πετρέλαιο την ερχόμενη Τρίτη και Τετάρτη, με συλλαλητήριο, αποκλεισμό του τελωνείου και παραγωγικών μονάδων της ΔΕΗ, καθώς και μαζική κάθοδο με πούλμαν στην Αθήνα.

Τα οφέλη

Οικονομία και μείωση ρύπανσης

Πέρα από το προφανές όφελος στον οικογενειακό προϋπολογισμό του χρήστη της, η τηλεθέρμανση έχει πολλαπλά οφέλη σε επίπεδο τοπικής και εθνικής οικονομίας, αλλά και περιβαλλοντικά.

Οι κάτοικοι της Κοζάνης δαπανούν κάθε χρόνο περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα για τη θέρμανσή τους, αυξάνοντας ανάλογα το εισόδημά τους. Στην ίδια πόλη εξοικονομείται συνάλλαγμα από τη μη κατανάλωση 32.000 τόνων πετρελαίου θέρμανσης.

Αντίστοιχα στην Πτολεμαΐδα η λειτουργία της τηλεθέρμανσης υποκαθιστά 25.000 τόνους ισοδύναμου πετρελαίου, η οποία αποτιμάται σήμερα σε 12 εκατομμύρια ευρώ κατ’ έτος.

Παράλληλα, επιτεύχθηκε μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος από το σβήσιμο των καμινάδων περίπου 8.000 κτιρίων συνολικά στις δύο πόλεις του Νομού Κοζάνης, ενώ δημιουργήθηκαν εκατοντάδες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.
«Σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα υπάρχουν οι δυνατότητες εγκατάστασης εναλλακτικών ομαδικών συστημάτων καύσης, με συνδυασμό διαφορετικών πηγών, όπως το αέριο, η γεωθερμία κ.ά. Υπάρχει κάποιο υψηλό κόστος επένδυσης, αλλά η απόσβεσή της γίνεται πολύ γρήγορα», είπε στο «Εθνος» η κ. Καλαϊτζίδου.

Εργο προϋπολογισμού 86 εκατομμυρίων ευρώ
Τρία χρόνια υπομονή θα κάνουν στη Φλώρινα

Στην Κοζάνη 28.000 νοικοκυριά είναι συνδεδεμένα με το δίκτυο τηλεθέρμανσης, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 95% του συνόλου της πόλης και αναμένεται να φτάσει στο 100% τα επόμενα χρόνια, σύμφωνα με τον διευθυντή της Υπηρεσίας Τηλεθέρμανσης της ΔΕΥΑ Κοζάνης, Ελευθέριο Κιπιρτίδη.

Η τιμή της μεγαβατώρας κρατήθηκε κι εδώ σταθερή σε σχέση με πέρυσι, στα 49 ευρώ με ΦΠΑ, ενώ η σύνδεση με τις μονάδες 3, 4 και 5 του ΑΗΣ Αγίου Δημητρίου, σε συνδυασμό με τα έργα εκσυγχρονισμού που πραγματοποιήθηκαν μέσω ΕΣΠΑ, διασφαλίζουν τη συνεχή τροφοδοσία του συστήματος στον δύσκολο χειμώνα που έρχεται. «Οι Κοζανίτες αισθάνονται προνομιούχοι που έχουν αυτήν τη φθηνή εναλλακτική πηγή θέρμανσης στις παρούσες δύσκολες συνθήκες, με την τιμή του πετρελαίου στα ύψη», επεσήμανε ο κ. Κιπιρτίδης.

Στο Αμύνταιο της Φλώρινας και στους γειτονικούς οικισμούς Φιλώτα, Λεβαίας και Εργατικών Κατοικιών Αμυνταίου υπάρχουν σήμερα περισσότερες από 1.400 συνδέσεις με την τηλεθέρμανση του ΑΗΣ Αμυνταίου Φιλώτα, με την τιμή της μεγαβατώρας στα 46,62 ευρώ.

Στην πόλη της Φλώρινας οι κάτοικοι που βγήκαν στους δρόμους την Πέμπτη, απευθύνοντας φωνή αγωνίας για το κόστος θέρμανσης, θα περιμένουν με αγωνία τρία χρόνια μέχρι να νιώσουν το ίδιο προνομιούχοι με τους γείτονές τους.

Το έργο, προϋπολογισμού 86 εκατομμυρίων ευρώ, που θα ολοκληρωθεί το 2015, έχει ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και χρηματοδοτείται κατά 65% από κοινοτικούς και κατά 45% από εθνικούς πόρους.

«Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα υποδομής για την πόλη μας. Εδώ ο χειμώνας είναι βαρύς και το κόστος θέρμανσης δυσβάσταχτο», είπε στο «Εθνος» ο δήμαρχος Φλώρινας, Ιωάννης Βοσκόπουλος.

(του Βασίλη Ιγνατιάδη, ΕΘΝΟΣ, 26/10/2012)

www.thermansipress.gr/thermansi/%cf%84%c...b%ce%b1%ce%b9%ce%bf/

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #35538 από KERBEROS
Στα όρια ενεργειακής φτώχειας ένα στα πέντε νοικοκυριά ...

www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&f...0Q3YI4xvyVqqOkz3HJRA

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Περισσότερα
11 Χρόνια 6 Μήνες πριν #35540 από KERBEROS
Πέλλετ και ξερό ψωμί λένε κάποιοι. Γιατί όμως;


To reporter.gr, όπως και όλα τα μέσα σχεδόν, ασχολήθηκε με το ζήτημα της οικονομικής θέρμανσης, και παρουσίασε ειδικότερα ένα αφιέρωμα στα πέλλετ. Έχει πολύ ενδιαφέρον να το διαβάστε καθώς περιέχει σημαντικά στοιχεία σχετικά με την εξοικονόμηση χρημάτων που εξασφαλίζουν τα πέλλετ, στοιχεία για τις τιμές των πέλλετ κ.λπ.

Αναλυτικά στο δημοσίευμα αναφέρεται:

Ποιος είναι ο νέος οικονομικός τρόπος για τη θέρμανση στις κατοικίες και γιατί το πέλλετ φαίνεται ότι ήρθε για να μείνει. Πως θα διαμορφωθεί η αγορά στα προϊόντα καύσης - θέρμανσης.

Η απόφαση της κυβέρνησης να εξισώσει την τιμή του πετρελαίου κίνησης με αυτό της θέρμανσης αναγκάζει πολλούς καταναλωτές να στραφούν σε άλλες πηγές θέρμανσης όπως είναι τα καυσόξυλα για όποιους έχουν προμηθευτεί ξυλόσομπες ή το πέλλετ, αν έχουν να διαθέσουν χρήματα για να αλλάξουν καυστήρα.


Τι είναι το πέλλετ:


Τα pellet (συσσωματώματα) είναι ένα καύσιμο αποτελούμενο από ξύλο, απαλλαγμένο από κάθε υγρασία, συμπιεσμένο σε μικρούς κυλίνδρους χωρίς καμιά προστιθέμενη συγκολλητική ουσία. Η θερμιδική απόδοση των pellet ανέρχεται στα 4.200-5.200 kcal/kg.

Είναι μικροί κύλινδροι διαμέτρου 60-80 χιλ. με μήκος περίπου100 χιλ. και χρώμα εξαρτώμενο από την πρώτη ύλη που χρησιμοποιήθηκε για την παραγωγή τους. Είναι κατάλληλο για οικιακή θέρμανση.




Τα πλεονεκτήματα που παρουσιάζει σε σχέση με το πετρέλαιο είναι τα εξής:




*Έχει σταθερή ποιότητα, δηλαδή δεν υπάρχει νοθεία στην παραγωγή του από τον πωλητή

*Είναι εύχρηστο στη χρήση και στην αποθήκευση του καθώς συσκευάζεται σε σακουλάκια των 15 κιλών .( για μεγαλύτερες εφαρμογές υπάρχει και σε big bag 1τον.)

*Δεν απαιτείται συνεχής τροφοδότηση του καυστήρα διότι έχουν δεξαμενή για την καύσιμη ύλη. Χρειάζεται γέμισμα μια με δυο φορές την εβδομάδα, αναλόγως το μέγεθος της δεξαμενής , την χρήση και την ένταση λειτουργίας .

*Μπορούν να καλύψουν οικονομικά και οικολογικά πλήρως τις ανάγκες σε θέρμανση ενός σπιτιού χωρίς την χρήση άλλης θερμαντικής πηγής.

*Η καύση που εμφανίζει είναι μεγαλύτερη του 94% (Δηλαδή ελάχιστη στάχτη)

*Είναι οικολογικό καύσιμο καθώς κατά την καύση του παράγει 95% λιγότερο CO2 από το πετρέλαιο.




Οι (μεγάλες) διαφοροποιήσεις των τιμών σε σχέση με το πετρέλαιο θέρμανσης




Το «R»επικοινώνησε με επιχειρήσεις και στελέχη που βρίσκονται στην αγορά του πέλλετ και συγκέντρωσε πληροφορίες για αυτό το προϊόν θέρμανσης.

«Η διαφορά στις τιμές που υπάρχουν μεταξύ πέλλετ και πετρελαίου θέρμανσης είναι εμφανής ακόμη και σε μικρές κατοικίες. Σκεφτείτε ότι σ’ ένα χώρο που χρειάζονται 200 λίτρα πετρελαίου θέρμανσης, με τις τιμές στο 1,40/ λίτρο που εξισώνεται τώρα, θα χρειαστούν 280 ευρώ. Αντίστοιχα, για την ίδια ποσότητα πέλλετ κάποιος θα πληρώσει 108 ευρώ, δηλαδή 2,5 φορές λιγότερα», επισημαίνουν επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο.

«Αναλογιστείτε κατά πόσο θα επωφεληθεί μια μέση οικογένεια που χρειάζεται κατά μέσο όρο περίπου 2 με 3 τόνους, και όχι μόνο 200 λίτρα». Είναι ενδεικτικό ότι οι περισσότερες εταιρίες παροχής πέλλετ πουλάνε το κιλό με 0,27 ευρώ, ενώ επισημαίνεται ότι η αποδοτικότητα που έχει το υλικό είναι διπλάσια απ’ αυτή του πετρελαίου, δηλαδή την ποσότητα θέρμανσης που παράγει ένα κιλό πετρελαίου θέρμανσης, την παράγει στο 2πλάσιο ένα κιλό πέλλετ.




Είναι χαρακτηριστική και η ραγδαία ανάπτυξη που σημειώνει αυτή η αγορά, καθώς μέσα σε 4 χρόνια έχει παρατηρηθεί πολύ μεγάλη αύξηση στη ζήτηση του πέλλετ, ενώ οι μελλοντικές προβλέψεις φαντάζουν πολύ ευνοϊκές για την πορεία που θα έχει το καύσιμο. «Εκτιμάμε ότι μέσα σε δύο χρόνια το 60% - 70% αυτών που χρησιμοποιούν πετρέλαιο θέρμανσης τώρα θα στραφούν σε άλλες μορφές για να έχουν θερμότητα, με τους περισσότερους απ’ αυτούς να καταλήγουν στο πέλλετ» αναφέρουν γνώστες της αγοράς.


Το κόστος για τη «μετάβαση»




Αξίζει να σημειωθεί πως το να αλλάξει κάποιος ένα καυστήρα που χρησιμοποιεί πετρέλαιο θέρμανσης με έναν που χρησιμοποιεί πέλλετ,το κόστος δεν είναι μικρό (ειδικότερα σε δύσκολους καιρούς όπως οι σημερινοί), αλλά δεν είναι και πολύ μεγάλο.

Η μετατροπή υπολογίζεται οτι κοστίζει από 1,100 έως 2,500 ευρώ, ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε ακινήτου, τη μάρκα καυστήρα που θέλει να εγκαταστήσει κάποιος, κλπ. «Για την οικονομία που μπορεί να προσφέρει τα χρήματα αυτά δεν είναι πολλά και αυτό θα φανεί και από τη μεγάλη ανάπτυξη που θα γνωρίζει το πέλλετ το αμέσως επόμενο χρονικό διάστημα» τονίζουν πααράγοντες της αγοράς.

Αλέξανδρος Βέλμαχος

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

www.google.gr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&f...P2jEGoTpL1GJEq7Zkbkw

Προδότης δεν είναι μόνον αυτός που φανερώνει τα μυστικά της πατρίδος στους εχθρούς,αλλά είναι και εκείνος που, ενώ κατέχει δημόσιο αξίωμα, εν γνώσει του δεν...

Παρακαλούμε Σύνδεση ή Δημιουργία λογαριασμού για να συμμετάσχετε στη συζήτηση.

Χρόνος δημιουργίας σελίδας: 0.216 δευτερόλεπτα
Powered by Kunena Φόρουμ